Із 3 квітня 2014 року за проїзд у міському транспорті доведеться платити на 25 коп. більше.

Причини підвищення тарифу на пасажирські перевезення пояснює Павлоградський міськвиконком.

Питання підвищення плати за проїзд у міському транспорті стало актуальним у зв’язку із збільшенням цін на паливно-мастильні матеріали, шини, запасні частини, рівня мінімальної заробітної плати, ставок податків та інших обов’язкових платежів.

Питання тарифу є болючим для користувачів громадського транспорту та транспортних підприємств. Протягом 2012-2014 років перевізники, які обслуговують міські маршрути, неодноразово звертались до міського голови з даного питання, але в ході зустрічей були досягнуті домовленості не підвищувати тарифи, а йти шляхом оптимізації маршрутів та витрат за рахунок внутрішніх резервів.

Останнє підвищення тарифів на пасажирські перевезення в Павлограді відбулося у 2011 році при вартості палива 8 грн. за літр. Рішення виконкому від 23.03.2011р. № 269 та № 270 про встановлення тарифів на проїзд у міському транспорті, було проведено через процедуру регуляторного акту.

Відповідними структурними відділами виконкому проведені перевірки документів, які надали перевізники, на відповідність вимогам чинного законодавства та підтвердження собівартості перевезень пасажирів на міських маршрутах. В квітні 2011 року, з цього приводу, були проведені громадські слухання.

На той час вартість проїзду була економічно обґрунтованою та погодженою в територіальному відділенні Антимонопольного комітету Дніпропетровської області в розмірі 2 грн. 25 коп. на маршрутах довжиною до 10 км, та 2грн. 75 коп на маршрутах більше 10 км., при рентабельності 15%. Рішенням виконкому, всупереч розрахункам, вартість проїзду була тимчасово встановлена в розмірі 2 грн. та 2,50 грн.

Але суттєве подорожчання палива, більш як на 30%, яке відбулося впродовж останніх років та, особливо, місяців, і днів, значна сума заборгованості з державного бюджету на компенсацію витрат від перевезень пасажирів пільгових категорій в розмірі майже 700 тис.грн., поступово призвели до значного зниження рівня рентабельності автотранспортних підприємств міста, безпеки та якості перевезень пасажирів.

Якщо звернутись до історії, то однією з головних причин розпаду державних автотранспортних підприємств в 90 -х роках минулого століття, стала повна відсутність виплат коштів з державного бюджету на компенсацію витрат від пільгових перевезень.

Згідно з вимогами п. 1.6. наказу Міністерства транспорту та зв’язку України від 17.11.2009р. № 1175 “Про затвердження Методики розрахунку тарифів на послуги пасажирського автомобільного транспорту” перегляд рівня тарифів повинен здійснюватись у зв’язку зі зміною умов виробничої діяльності та реалізації послуг, що не залежать від господарської діяльності перевізника, в тому числі в разі зміни вартості палива більш ніж на 10%.

Тобто, для уникнення непередбачених ситуацій, закладено норму, яка дозволяє здійснювати регулювання тарифу в автоматичному режимі. Таким чином, за період з 2011 року підвищення вартості проїзду повинно було переглядатись тричі.

Враховуючи вищевикладене та відповідно до Закону України “Про автомобільний транспорт”, де зазначено, що тарифна політика на автомобільному транспорті має задовольняти підприємницький інтерес, забезпечувати розвиток автомобільного транспорту, стимулювати впровадження новітніх технологій перевезень, застосування сучасних типів транспортних засобів, а також сприяти вирішенню інших завдань, враховуючи неодноразові звернення перевізників щодо підвищення вартості проїзду, виконком павлоградської міської ради прийняв рішення внести зміни в рішення виконкому від 23.03.2011р. №269 та 270 та підвищити вартість проїзду на міських маршрутах на 25 копійок з 3 квітня 2014 року.

Це на деякий час підвищить рентабельність роботи автотранспортних підприємств. В той же час, ми розуміємо, що враховуючи, нестабільність цін на пальне, енергоносії та залежність вартості запасних частин від відношення іноземної валюти до гривні необхідно продовжити роботу щодо зміни тарифів на перевезення пасажирів.